Експертна оцінка майна
Під час продажу/купівлі нерухомості, в Україні, обов'язково потрібно проводити експертну оцінку майна. Результат оцінки оформляється спеціальним документом - звітом про оцінку і має відповідати всім вимогам чинного законодавства.
Як знайти кваліфікованих спеціалістів при здійсненні операцій з нерухомістю - це питання цікавить багатьох громадян.
АО “Асмунд” допоможе у вирішенні питань з купівлею/продажем нерухомості. Завдяки розширеній мережі партнерів, ми надаємо послугу - експертна оцінка майна. Звернувшись до нас, ви отримаєте юридичну консультацію та допомогу в операціях з нерухомістю.
Оцінка нерухомості- що потрібно знати
Експертна оцінка майна – це порядок визначення вартості нерухомого майна при укладанні угод купівлі-продажу/оренди/застави та інших. Здійснюється оцінка майнових та немайнових прав згідно ЗУ “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”, інших нормативних актів. Тому, при оцінці нерухомості, спеціалісти керуються спеціальною процедурою та мають визначати вартість майна на конкретну дату. Звичайно, що ринкова вартість може відрізнятись, від очікуваної ціни, заявленої клієнтом. Але, при оцінці спеціалісти враховують всі фактори, які впливають на майно і керуються спеціальними формулами.
Експертна оцінка майна може проводитись на квартиру, будинок, цілісний майновий комплекс, офісне приміщення, автомобіль чи інший транспортний засіб.
При укладанні угод купівлі-продажу фізичними особами, визначення ринкової вартості майна - є обов'язковим, для того, щоб було правильно нараховано суму податку на майно. Експертна оцінка квартири проводиться при всіх операціях, пов'язаних з житловою нерухомістю. Але для юридичних осіб оцінку не потрібно проводити при укладенні договорів купівлі-продажу.
Після здійснення оцінки майна, клієнту видається звіт про оцінку, який є юридичним документом та відповідає всім вимогам нормативних актів. Термін дії звіту про експертну оцінку майна не може становити більше ніж 6 місяців.
Звертаємо увагу на те, що якщо при здійсненні операцій з нерухомістю не буде звіту про експертну оцінку майна, то нотаріус не засвідчить законність зміни власника будинку чи автомобіля. Тому, угода буде недійсною.
Експертна оцінка майна є обов'язковим документом при при оформлені зміни прав власності на майно. При укладанні договорів дарування, спадкування, купівлі-продажу, застави потрібно здійснювати експертну оцінку нерухомості.
Вартість послуг, які надаються експертами-оцінювачами сплачує замовник. Згідно законодавства замовниками можуть бути власники майна, орендарі, або особи, які діють за дорученням від власників/орендарів.
Адвокатське об'єднання “Асмунд” допоможе в проведенні експертної оцінки нерухомого майна для оформлення цивільно-правових відносин. Наші професійні фахівці нададуть юридичну консультацію стосовно правильності укладення договорів та допоможуть з експертною оцінкою майна.
У яких випадках проводиться експертна оцінка майна:
- при укладенні договорів купівлі-продажу;
- при здачі майна в оренду;
- в разу внесення обєктів нерухомого майна до складу статутного капіталу фірми;
- при укладенні договору дарування;
- при оформленні договору застави (для отримання кредиту);
- для вирішення конфліктних ситуацій у майнових спорах;
- при укладанні договорів страхування (за згодою клієнта);
- для прийняття рішень правлінням підприємства може проводитись оцінка нерухомості;
- у разі банкрутства, реорганізації державних підприємств, або підприємств, які мають державну частку майна;
- в разі виділення частки майна у спільній власності, де є державна частка;
- при здійсненні операцій відчуження - приватизації, оренди, обміну;
- для переоцінки основних матеріальних цінностей підприємства;
- для визначення розміру збитків та виплати відшкодування, у випадках, встановлених законодавством;
- за рішенням суду та в інших випадках.
Тому, при виникненні потреби в операціях з нерухомістю, вказаних вище, потрібна оцінка нерухомості.
Для виконання оцінки та надання звіту спеціалістами, заявник має надати перелік документів.
Для проведення оцінки квартири, будинку, котеджу - фізичним особам потрібно надати:
- договір купівлі-продажу, дарування - тобто документ, що посвідчує право власності на житлову нерухомість;
- технічний паспорт з БТІ;
- паспорт та ідентифікаційний номер власника майна.
Для здійснення експертної оцінки комерційної нерухомості (торговельних приміщень, складів, готелів, розважальних центрів, заводів та ін.), власник має надати документи:
- документ, що посвідчує право власності на нерухомість(майно);
- свідоцтво про державну реєстрацію, довідку ЄДРПОУ;
- технічний паспорт на об'єкт нерухомості;
- довідка про балансову вартість майна на дату оцінювання;
- документи на землю, де знаходиться нерухомість (договір оренди, акт про право власності на землю).
Після перегляду всіх документів, оцінювач може скорегувати перелік та додатково витребувати необхідні копії.
Для замовлення експертної оцінки майна, звертайтесь в адвокатське об'єднання “Асмунд”. Ми працюємо з висококваліфікованими фахівцями, які здійснюють оцінку нерухомості на протязі багатьох років. Тому, ви можете бути впевнені, що оцінка буде проведена в найкоротші терміни та її якість відповідатиме всім вимогам закону та нормативно-правових актів. Звіт про оцінку, виконаний експертами-оцінювачами, є офіційним документом, який має повну юридичну силу.

Виникли питання в сфері нерухомості і потрібно вирішити проблемні моменти, наш адвокат з нерухомості допоможе розв'язати ситуацію.
АО “Асмунд” надає кваліфіковані юридичні послуги з кримінального, сімейного, податкового, житлового права. Ви можете отримати консультацію онлайн/офлайн у адвоката з житлового права та сімейного адвоката. Надаємо додаткові послуги, завдяки тісній співпраці з партнерами з інших галузей.
Коли потрібна експертна оцінка майна і який її результат
Експертна оцінка майна – визначення ринкової вартості активів із підготовкою офіційного звіту, який приймають нотаріуси, банки й суди. Послуга забезпечує:
-
мінімізацію спорів із контрагентами завдяки прозорій методології;
-
коректні суми в договорах і звітності;
-
відповідність законодавству та вимогам нотаріусів, банків, судів;
-
економію часу на перевірках документів;
-
зниження ризику податкових претензій.
Експертна оцінка майна потрібна у випадках купівлі-продажу, дарування, спадкування, поділу спільного майна, застави під час кредитування, внесення активів на баланс підприємства. Оцінювальна документація підтверджує вартість під час нотаріальних дій, судових спорів, фінансової звітності та угод M&A. За підсумком експертної оцінки формується звіт із розрахунками, допущеннями, описом об’єкта, висновком про ринкову вартість і додатками. Строк придатності документа залежить від типу активу й мети використання.
Для експертної оцінки майна у Львові й інших містах України важлива точність методики, відсутність конфлікту інтересів та юридична коректність документів. Наявність чітких джерел даних, фотофіксації та рецензії підвищує довіру до висновків і спрощує прийняття рішень.
Експертна оцінка майна: нерухомість, рухомі активи та майнові права
Професійна оцінка нерухомості (квартири, будинки, офіси, склади, торговельні площі, земельні ділянки) проходить з урахуванням локації, площі, стану, інфраструктури, орендних ставок. Для рухомого майна (транспорт, обладнання, спецтехніка) враховуються технічний стан, знос, ліквідність, витрати на реалізацію. Для майнових прав (частки в статутному капіталі, права вимоги, об’єкти інтелектуальної власності) – аналіз правового статусу і джерел доходу.
Поширені підходи визначення експертної вартості:
-
порівняльний – швидший за наявності ринку аналогів;
-
дохідний (грошові потоки) – показує інвестиційну привабливість і найбільш релевантний комерційній нерухомості;
-
витратний (вартість відтворення з урахуванням зносу) – доречний для унікальних або спеціалізованих об’єктів.
Вибір підходу визначається природою активу й доступністю достовірних даних.
Ціль експертної оцінки майна для продажу – ринкова вартість із фокусом на ліквідність, кредитування – консервативні підходи та перевірка ризиків, судові справи – максимально детальне обґрунтування, яке витримує експертизу.
Експертна оцінка майна: що врахувати, вибираючи виконавця
Важливо оцінити досвід за конкретним типом активу. Зважайте на сертифікацію фахівця з оціночних послуг та членство в профоб’єднаннях, методологію (опис підходів, джерела котирувань, логіка коригувань). Прозорі терміни виконання, наявність рецензування та супроводу в банках/судах – чинники вибору.
Для запиту «експертна оцінка нерухомого майна для продажу» варто звернути увагу на якість порівняльної бази, вміння аргументувати коригування і готовність захищати звіт у переговорах. Для корпоративних прав і нематеріальних активів критичними є моделі дисконтування грошових потоків та перевірка прав на об’єкти інтелектуальної власності.
Комплексний підхід у межах юридичних послуг зменшує кількість ітерацій із нотаріусами, органами реєстрації, фінустановами.
Експертна оцінка майна: етапи співпраці
Експертна оцінка нерухомого майна стартує з визначення мети: купівля-продаж, кредитування, оподаткування, судові справи чи корпоративні процедури. Далі погоджується дата оцінки майна, збираються документи на об’єкт і право власності, проводиться огляд та фотофіксація. Оцінювач аналізує ринок, застосовує підходи та моделі, готує висновок з обґрунтуваннями.
Експертна грошова оцінка нерухомого майна у вигляді квартир і будинків потребує правовстановлювальних документів, техпаспорта, відомостей про площу і стан. Для комерційних активів – договорів оренди, операційної витрати, заповнюваність, для транспорту – реєстраційних даних, VIN, пробігу, сервісної історії. За потреби оформлюється рецензія звіту, що корисно під час судових спорів, запитах банків.
Оформити звернення в юридичну компанію «Асмунд» просто: достатньо надіслати короткий онлайн-запит.
Впевнені в професійності наших співробітників.
Популярні запити:
Заповніть форму, та ми зв'яжемося з Вами: