Чим відрізняється прописка від реєстрації?
Чим відрізняється прописка від реєстрації?
В 2003 році прописка в Україні була скасована через визнання неконституційним самого інституту прописки. Натомість 11.12.2003 року було прийнято Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», що узаконив реєстрацію як “внесення запису до реєстру територіальної громади, документів, в які вносяться відомості про місце проживання/перебування особи, із зазначенням адреси житла/місця перебування з наступним внесенням відповідної інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.” Наразі існують поняття прописки і реєстрації за місцем проживання. Це не одне і те ж. Отже, юридичні відмінності прописки і реєстрації:
- Прописка уособлювала функцію адміністративно-планового розміщення населення. Призначення ж реєстрації у підтримці юридичного зв’язку між людиною і державою, з метою взаємного виконання прав і обов’язків.
- Прописка закріплювала громадян за адміністративно-територіальною одиницею, а видачею дозволів на проживання займались адміноргани на місцях або житлово-побутові комісії. Інститут реєстрації позбавлений вищезазначених обмежень. Єдиними умовами реєстрації є бажання і право на проживання в даному приміщенні.
- Реєстрація різниться від прописки ще й меншим об’ємом необхідних документів та передбачає подачу заяви.
- У всіх жителів України тепер є можливість фактично проживати в одному місці і бути зареєстрованим в іншому.
Важливо! Реєстрація місця проживання є обов’язковою! Несвоєчасна реєстрація або її відсутність є адміністративним правопорушенням відповідно до ст.197 Кодексу України, що тягне за собою санкції. Важливо розуміти, що реєстрація місця проживання є умовою отримання соціальних пільг і гарантій, які надає держава своїм громадянам, та надає можливість реалізації прав. Саме за місцем проживання реалізовуються такі можливості:
- отримання національного паспорта;
- голосування на виборах;
- оформлення закордонного паспорта;
- звернення за безкоштовною медичною допомогою
- оформлення проїзного документа дитини;
- реєстрація фізичної особи підприємця;
- виплата пенсій,
- виплата соціальної допомоги по безробіттю,
- виплати по догляду за дитиною;
- подача податкової декларації;
- можливість користуватись банківськими послугами, отримати кредит;
Реєстрація в сільській місцевості (саме на території сільських та селищних рад в районах областей) дає нагоду претендувати на отримання паю землі. Отже, обрати і змінити місце проживання можна самостійно, але зареєстрованим бути необхідно.
Впевнені в професійності наших співробітників.
Заповніть форму, та ми зв'яжемося з Вами: